Športna prehrana

beljakovine

Se ukvarjate z športom ampak vaša prehrana ni popolna? Pridobi vse nasvete, jedilnike, prehranske dodatke in vse ostale potrebne informacije na the-nutrition.com.

Prehrana športnika je precej obširna tema. Zelo je odvisno za kakšnega športnika se gre. Nekateri imajo precej bolj naporne treninge in potrebujejo več prehranskih dodatkov, medtem kot nekateri manj. Za primer lahko vzamemo bodybuilderja in pa smučarja. Bodybuilder potrebuje veliko več kalorij in beljakovin kot smučar ali pa nogometaš. Vsak športnik pa mora zaužiti dovolj vsakodnevnih markohranil in mikrohranil. Pod makrohranila spadajo beljakovine, maščobe in ogljikovi hidrati. Pod mikrohranila pa vitamini, minerali, aminokisline,… Za športnike je zelo pomembno da zaužijejo veliko beljakovin, saj z njimi hitreje regenerirajo svoje mišice. Tukaj so zelo priporočeni proteinski praški, ker z njimi lahko enostavno in hitro dobimo visoko beljakovinski obrok. Pri športni prehrani poskušamo zaužiti ogljikove hidrate, kateri imajo čim več prehranskih vlaknin. Prehranske vlaknine so zelo pomembne za naše zdravje in dobre so za prebavo. Kar pa se tiče maščob, poskušamo zaužiti zdrave maščobe, recimo omega-3 maščobe, katere ponavadi športniki jemljemo kot prehransko dopolnilo.

zdrave maščobe

Najboljši vir beljakovin so vse vrste mesa, piščanec, govedina, svinjina, puran,… Nato imamo na izbiro tudi ribe, recimo losos ima veliko beljakovin in pa zdravih maščob in je zelo priporočen, ko govorimo o športni prehrani. Tudi jajca, skuta, grški jogurt vsebujejo veliko beljakovin. Višji vnos beljakovin bi priporočili vsem ljudem, tudi tistim, ki se ne ukvarjajo veliko z športom, saj jih jemo premalo. Pod ogljikove hidrate so priporočeni riž, sladki krompir, ovseni kosmiči, kvinoja, se pravi hrana, ki ima veliko prehranskih vlaknin. Ne smemo pa pozabiti tudi na zelenjavo. Zelenjava vsebuje veliko prehranskih vlaknin, zato jo moramo jesti vsak dan. Vsebuje tudi veliko vitaminov in mineralov, kateri so ključni za naše zdravje. No glede maščob, pa bi priporočili jajčni rumenjak, losos, oreški, sir, kokosovo olje, skratka maščobe,ki vsebujejo čim več omega-3 in omega-6 maščob.

Kakor sem rekel že na začetku, športna prehrana je odvisna od vsakega posameznika.